söndag 29 juli 2012

Iris

Hej!

Denna bloggen kommer enbart handla om Iris, min älskade Labrador tik och våran träning,upptåg och andra saker som handlar om Iris.

Lite information om Iris är:
Namn: Swimming Sunshine Iris 
Född: 2010-10-16
Ras: Labrador Retriever 
Kennel: Bökardalens kennel
Friröntgad på både höfter och armbågar!
Foder: Pro Plan Lam och Ris ( för känsliga magar)

Iris är ett energiknippe fylld av kärek och glädje.
Hon är min ögonsten , min Prinsessa.
Iris och jag har ett otroligt starkt band och jag älskar henne mest i hela världen, hon går före allt!

Vi tränar klicker, jag ska förklara närmre senare vad det är för något för er som kanske inte riktigt vet.
Träningen går framåt och nya utmaningar står framför oss, jag ska nämligen lära Iris att springa bredvid mig när jag åker inlines ( håll tummarna), vilket jag ser väldigt mycket fram emot - Utmaning!
Vi går för tillfälligt ingen kurs, ekonomin tillåter inte riktigt det just nu eftersom vi precis flyttat till eget, men när det är läge så ska vi nog kunna hitta något passande.
Just nu tränar vi mycket "hit" , "stanna" och så slipar vi på baskomandonen som typ "sitt" för hon är rätt rastlös och tappar lätt fokusen så jag försöker slipa så att det verkligen är fast där, det går framåt!

Mer information kommer att komma, men jag ville mest ge en liten presentation,
Jag har en himla massa valpbilder på Iris som kommer komma upp!

Nu önskar jag och Iris er en riktigt god natt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar