fredag 22 februari 2013

Fredags kväll


Vackraste Iris , Nio veckor och några dagar gammal på denna bild, bilden är tagen dagen efter jag hämtat hem henne:)

Idag har vi haft en väldigt lugn och härlig dag jag och Iris, vi åkte hem till Mormor och Morfar och var där i ca tre timmar, Iris är alltid så lycklig när vi ska dit, dels för att hon tycker så mycket om dem och för att hon vet att det vankas godsaker, så är de när man kommer till Mormor och Morfar föräldrar, då blir de lite ut över de vanliga, de hör till:)
Nu ligger tösen och sover, men vi ska alldeles strax ut på kvälls rundan, sen ska jag sätta mig och plugga.

Jag har funderat en del på om jag ska komma igång till hösten och gå någon Kurs med Iris, ärlig talat så är jag inte alls taggad, jag tycker det är mycket roligare att hämta inspiration hos andra och sen träna Iris själv, för de funkar jätte bra och Iris är otroligt lättlärd.
Så kanske till hösten, eller längre fram.. vi får se helt enkelt!

Jag tycker däremot det är fel att låta sin hund gå olärd och inte träna något alls, Hundar behöver verkligen få lära sig nya saker hela tiden, för att hålla sig i bra form rent mentalt, dessutom så skapar man ett bra band mellan hund och människa, man lär känna varandras gränser och svagheter, vilka sätt som funkar och inte funkar, bara nyttigt!
Men sen finns det bra och dåliga sätt att träna sin hund på, jag tror jag skrivit de innan, alla mjuka sätt som tränas in metodiskt, med belöning och med tålamod är bra, alla sätt som tränas in med bestraffning och hårda ord är INTE bra!

Tass och Kram / Iris & Mickys



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar