måndag 29 april 2013

Lick Stick

Okej nu har jag fem minuter på mig att forma ett inlägg innan datorns batteri kollapsar.

Igår gick jag och Iris till närliggande djuraffär för att väga henne, inte ett gram har hon gått upp sen kastreringen för fyra månader sedan, riktigt nöjd är jag, min fina älskade prinsessa!
När vi tränar eller "bara" är ute och går så använder jag min nästan bara av hennes torrfoder som belöning, hon är ju lätt att belöna eftersom hon tycker att allt smakar gott men jag vill inte att hon ska upp i vikt och är enormt noga med vad hon stoppar i sig.
Så igår tänkte jag att det skulle ju kunna va lite roligare för henne om hon kunde få belöning som är annat än torrfoder, därför köpte jag en fiffig Lick Stick, det ser ut som en Deodorant, samma rolloneffekt men med Baconsmak, så varje belöning får hon slicka på den, vilket är väldigt bra och samtidigt kcal snålt.
Jag vill påpela att hon inte "bra" får torrfoder, det händer rätt ofta att hon får smaka annat också men när man tränar är det otroligt viktigt att belöningen är både god och nyttig eftersom man ger rätt stora mängder.

Nu tar batteriet slut snart, så vi säger Hej sålänge och återkommer snart:)

Tass och kram / Iris och Mickys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar