fredag 7 september 2012

Finally

Igår kom äntligen det efterlängtade löpet!
Det är exakt ett år sedan Iris löpte första gången och jag har varit otroligt orolig att något inte stått rätt till eftersom de flesta hundar löper en gång i halvåret , men månaderna gick och inget hände.
Så igår när jag kom hem och såg blodfläckar på golvet blev jag riktigt glad.
Det kan ta ett tag innan en tik löper regelbundet, kroppen måste ställa in sig och det kan gå några löp innan man kan se ett "mönster" mellan löpen.

Iris har ett jätte bra tikskydd , köpt på Grizzly!
Det är elastiskt och sitter kvar utan problem.
Jag tar av det ibland så hon får tvätta sig , hon tycker inte alls om tikskyddet så det är rätt skönt för henne att slippa ha det hela tiden.

Hon är väldigt trött och ( om möjligt) mammigare!


Just nu väntar vi på att Mormor och Morfar ska komma hit, Iris kommer bli jätte glad ( även jag så klart), alltid lika trevligt när dem kommer hit!




Ha en bra dag alla!
/ Iris & Mickys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar