onsdag 31 oktober 2012

Uppdatering!

Hej hopp!

Vet ni om att jag har världens härligaste hund?
Förra veckan bevittnade jag och Iris en misshandel en bit bort från där vi bor, sent på kvällen.
Jag blev direkt livrädd och fick panik, vi rusade där ifrån ( ringde såklart SOS) , men så slog det mig att jag måste lugna mig för annars kommer Iris bli rädd och orolig också.
Jag tittar ner på min hund som står och är sådär överlycklig så det värmde i mitt hjärta, så istället för att lugna henne, så lugnade hon mig.
Hon påverkas så klart av energin jag sänder ut, men allt gick så väldans fort så jag tror inte riktigt hon han fatta, lite stirrig blev hon men mest roligt tyckte hon att det var att vi sprang.
Min fina älskade Iris:)

En annan grej..
Härrom kvällen skulle jag ut och kvällskissa Iris och då kommer det en valp i världens galopp mot mig och Iris, det var mörkt så jag kunde inte på avstånd uppfatta vad för ras, men att det var en valp syntes långa vägar, det visade sig vara en LABBE VALP!!!!!
Efter att ägaren fångat in sin hund så frågade jag om vi kunde låta hundarna leka, dock på en inhägnad gräsmatta, sagt och gjort, så Iris fick sig en rolig kvällsrunda:)

Igår var vi på den årliga Vaccinationen, denna gången endast för Kennelhosta, Vägde Iris som står stabilt på sina 25,3 kg!
Jag är så himla glad att hon håller sig på den vikten, veterinären berömde mig för att jag håller henne i en jämn och bra vikt, hon tyckte att Iris var en riktigt vacker Labbe i både kropp och själ:)
Det är alltid så kul att höra beröm från veterinären, jag vill verkligen att Iris ska va hälsosam och att höra att man lyckas känns underbart.

Däremot ska jag ha ett MINUS för att jag inte borstat hennes tänder, jo någon gång har jag men det har inte blivit något, hennes tänder är fins men nu börjar det märkas att tandborstning är i behov, så jag köpte en bra tandkräm hos veterinären, bra att veta är att tandkräm till hund får inte innehålla fluor eller   xylitol, hundar sväljer ju tandkrämen:)
Jag köpte Forever Bright-Aloe Vera.

/ Mickys & Iris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar