lördag 18 augusti 2012

Ett litet hej!

Iris ser så liten ut på denna bild, hon ligger och sträcker ut sig och ser allmänt söt ut:)
Någon bättre uppdatering blev det inte, vi har haft fullt upp och snart är det dags för min examination inom de nuvarande ämnena jag studerar så jag har fullt upp.
Iris är lite slö och tjurig mot hanar så jag tror ( och hoppas) på att det vankas löp inom den närmsta tiden, men hon har lurat mig innan..
Just nu i skrivande stund ligger hon på en filt bredvid fåtöljen där jag sitter, hon vilar huvudet i bokhyllan, en mycket vis hund.. ha ha ha..

Iris fick springa i flexikoppel på kvällsrundan , vi kastade lite boll och hon fick mer frihet.
Tre veckor kvar till Sofieros hundutsällning, eftersom jag är tveksam på om löpet är på G ( det skulle kunna ha kommit igång tills dess) så lämnar jag tösen hemma, taskigt mot henne att utsätta henne för alla de intrycken och grymt taskigt mot alla hundar/ägare som ska ställas ut.
Så hon får vara hemma och vila.

Det är snart dags att beställa mat hem till Iris, Grizzly är otroligt serviceinriktade och  har gratis hemkörning om man beställer av dem, ( över en viss summa tror jag dock) så det går snabbt och enkelt att klicka hem fodret på deras hemsida sen levereras det några dygn senare, Iris blir jätte glad för de fyrbenta får ett tuggben som tack för att man beställer från Grizzly :)
Jag måste även snart köpa en ny sele till henne, hon har två som är helt okej men jag tror strångt på att Y-selarna är mer bekväma ( i alla fall för Iris), hon hade en röd innan men den växte hon ifrån så ja det får nog bli en ny sådan!
- Vaccinationstid är det också snart dags för, herregud här händer allt på samma gång, den 16 oktober fyller tösen 2 år och i samband med de är det tid för vaccination men det är nästan två månader dit, men tid ska man gärna boka ett tag i förväg:)

Nu ska vi snart sova så jag och Iris önskar er en riktigt god natt!

Tass och kram/ Iris & Mickys




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar