tisdag 7 augusti 2012

Överallt och ingenstans

Såhär spenderar vi nästan varje morgon, jag ligger på soffan och kollar på Tv, Iris ligger uppe på mig och sover eller försöker dränka mig i pussar, väldigt mysigt är det i alla fall!

Varken igår eller idag har jag varit speciellt aktiv med bloggandet, ibland står det bara still och inläggen känns som tom information eller hur man ska beskriva det.
Men jag kan i alla fall berätta att i väntan på inlinsen tog vi en cykeltur idag, Iris har fattat tycke för det och blir galen så fort hon märker att det vankas cykling.

Annars har nog Iris tyckt att dagen har varit väldigt lång och tråkig för jag har ägnat stor del av dagen åt att storstäda, Iris vill gärna vara med och hålla koll men ibland är hon i vägen som tillexempel när jag ska dammsuga och hon envisar sig om att stå mitt framför och vägra flytta på sig.
Så då måste jag platsa henne och då är hon en mycket butter hund, hon ligger gärna då i en dörröppning och ser mäkta sorgsen och övergiven ut, Ni vet väl att Labradorer är kända för sina ögon, det sägs att dem har ögon som säger " Jag vill vara dig tillags" , Men när Iris är butter då ser hon ut som om hon tycker att jag är hemsk ( och ja det skär i mammahjärtat) men jag måste stå på mig för ett nej är ett nej!
Det låter lite som om Iris är mitt barn men en hund måste precis som ett barn ha regler ( läs föregående inlägg) !

I morse var det lite smått kul, jag vaknade ovanligt tidigt och inte ens Iris , som annars brukar väcka mig, var vaken!
Så jag fick ruska liv i henne och dra ut henne på kisspromenad runt huset, men sen är hon snabb upp tillbaka till lägenheten för då vet hon att det vankas mat!

Men nu ska vi sätta oss på soffan innan det är läggdags, blir nog en film och lite popcorn, Inte för Iris dock, hon får nöja sig med ett tuggben!

Ha en bra kväll
/Iris och Mickys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar