torsdag 9 augusti 2012

Livets åktur

... också var det de där med att lära Iris springa bredvid mig när jag åker inlines.. det funkar INTE!
Men ockej det var vår första provtur, men jag får nog ha tio kuddar fast bundna runt mig och femton olika knä/armbbågs/handleds skydd om jag ska våga mig ut med henne igen på en inlinestur, hon lyssnar inte för fem öre när jag ber henne att stanna, hon springer och springer och springer för glatta livet medans jag åker efter i en jävla fart utan den minsta chans att stanna ( mer än att sätta mig rätt ner på marken, men i den farten hon höll undviker jag gärna det..ha..ha..).. men hon är ett riktigt busfrö:)
SÅ eftersom jag kände att jag ville komma hem i något sånär bra skick så snörade jag av mig rullskorna och gick barfota hem, tack för den Iris! haha!

Men innan i eftermiddags gick vi en timmas promenad och det var inte fy skam i detta fina vädret, det blåste på rätt bra också så det var faktiskt helt underbart och jag tror Iris instämmer.
Jag ska börja ställa klockan om mornarna och ta ut Iris på en lång morgonpromenad mycket tidigare för just nu vaknar vi inte fråns vid elva och det känns för sent, Iris behöver ha sin mat tidigare än så!

Men något som är väldigt viktigt att komma ihåg, ska man gå en lång promenad det första man gör när man vaknat så får hunden inte ha mat innan man går ut, allra helst om det är en labbe, för om hunden stojar och har sig på promenaden så kan hunden lätt få tarmvridning, det är väldigt farligt och har hunden fått det en gång så kommer det lätt tillbaka!
Det gäller även på kvällen, överhuvudtaget så låt aldrig hunden göra något fysiskt ansträngande fråns några timmar efter maten!

/ Iris & Mickys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar