lördag 11 augusti 2012

Finns det hjärterum så finns det...

Iris är en rolig fillur, eftersom jag pluggar distans så blir det mycket sittandes vid datorn, det har inte gjort Iris något för oftast har jag suttit i soffan med datorn i knäet och då har Iris kunnat ligga bredvid mig.
Men så härrom dagen bestämde jag mig för att ordna en skrivhörna som jag kunde sitta vid i stället, soffan var inte det ultimata stället att plugga på.
Till Iris bedrövelse så förflyttade jag mig till en fåtölj och ett skrivbord och hon kan inte längre ligga bredvid mig vilket uppenbart inte var så populärt som den mammagris hon är!
Därför bestämde hon sig för att ta till egna knep och en dag när jag satt och pluggade upptäckte jag till min förvåning att Iris satt bakom mig i fåtöljen med sitt huvud hängandes på min axel, sen la hon sig runt mig med huvudet i knäet mitt - alla knep är bra!
Så i skrivande stund ligger hon bakom min rygg med huvudet på armstödet, hon ska vara så nära som möjligt, vilket bara är mysigt:) 

I går var jag och Iris en runda till min Mormor och Morfar, Iris tyckte det var otroligt mysigt och tog ett kliv sen satt hon plötsligt i min allergiska Mormors knä, Jaja men där satt hon ju bra med utsikt ut från balkongen och över matbordet och så klart så kunde hon ha superkoll på mig!

Iris är väldigt älskad av hela min släkt, Mormor och Morfar sa flera gånger under gårdagens besök hur otroligt mysig Iris är, hennes värme är väldigt påtaglig och kärleken bara sprudlar, jag blir alltid lika glad när andra säger så fina saker om min älskade hund, jag är väldigt stolt över henne må jag säga:)

En annan rolig sak fröken Iris hade för sig idag var att ta till ordentligt knep när hon inte fick upp mig som hon ville i morse, då tog hon mina byxor och gick upp med dem till mig i sängen precis som " Mamma jag måste ut NUUU", så det var bara att lyda order :)





Iris har en härlig personlighet och jag tror aldrig jag har mött en hund med den mängden kärlek som hon varje dag ger mig, hon har världens vackraste själ och jag älskar henne mer än något annat på denna jord!
Varje dag slår de mig hur lyckligt lottad jag är som får spendera en stor del av mitt liv tillsammans med denna varelse, en varelse med enbart kärlek och lycka i blicken, hon tröstar mig när jag är ledsen och hon väcker mig på morgonen med pussar i mängder, hon gör mig glad när jag är arg och hon får mig uppskatta småsaker som jag aldrig annars sett.
Jag skulle ge allt jag har för henne, jag skulle ge hela mitt hjärta om det så krävdes, hon är allt, mitt allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar