torsdag 2 augusti 2012

Presentation 2


Jag har fullkomligt glömt att presentera mig själv.
Eftersom läsarna bara ökar så får jag göra en liten sammanfattning om vem jag är!

Matten till Iris:
Namn: Michaela Roos ( Mickys)
Ålder : 20 år
Bor: Helsingborg
Hunderfarenhet: för det första har jag haft hund sen jag var 1,5 år, den första var en Schabrador som hette Bonzo, den andra hette Max och var en labbe/bordercollie/schäfer och sen jag haft en hund när jag var 16 år som var en rejäl gatukorsning, han fick vi tyvärr omplacera.
Min mamma har haft en del hundar på egenhand men även de har gett mig lite erfarenhet.
Min största källa av hundkunskap är hunddagiset som jag ägde tillsammans med min kompanjon Yasmine, eftersom jag inte har någon utbildning inom hund så har jag lärt mig mycket utav Yasmines kunskaper. Även en av mina närmsta vänner Carro, som jag nämnde igår, har lärt mig massor, hon jobbade på dagiset innan mig.
Dagiset sålde Jag och Yasmine i början av detta året.
Jag har gått på några kurser och även föreläsningar, men den främsta kunskapen kommer från hunddagiset!

Intressen:
Utom hundar så har jag en stor passion för djur i allmänhet, jag har precis gått med i www.djurensratt.se, och är vegetarian.
Jag älskar att skriva och fotografera, promenera och filosofera, tycker om musik och filmer med för den delen.
Jag tycker om att umgås med vänner men är inte den mest sociala människan!

Hoppas det gav en liten inblick i vem jag är, men huvud"personen" i denna blogg är ju faktiskt min älskling Iris:)

/ Iris och Mickys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar